čtvrtek 5. února 2015

Domácí prací gel



Svůj první prací gel jsem si vyrobila přesně před rokem a od té doby už jsem prací prášek, ani gel v obchodě nekoupila. Chtěla jsem to prostě vyzkoušet, jako ostatně spoustu dalšího a povedlo se. Na vánoce jsem s ním obdarovala celou rodinu.

Na vlastní výrobě není vůbec nic těžkého, jen to zabere trochu čase, ale hlavní je, že je prádlo čisté. Samozřejmě pokud začínáte s přípravou domácích výrobků, jako je tento gel, jar, zubní pasta nebo kosmetika, musíte se připravit na to, že to, co vytvoříte bude úplně jinak vypadat, vonět, mít jinou konzistenci, než produkt zakoupený v hypermarketu. To především proto, že my doma použijeme jen základní složky, které jsou zapotřebí, kdežto v komerčně vyráběném produktu je spousta stabilizátorů, emulgátorů, konzervačních látek, barviv umělých parfémů apod.

Takže, pokud jste připraveni, jdeme na to.

Připravte si:

- velkou mísu
- kbelík 10l
- delší vařechu nebo lžíci
- struhadlo

Předem si kupte:
 mýdlo Lanza (můžete použít i mýdlo Jelen)
 žlučové mýdlo
 prací sodu krystalickou

Lanzu i sodu kupuji v Kauflandu, ale seženete i jinde a žlučové mýdlo v DM.


A teď už to zábavnější. Nastrouháme si 200g Lanzy a 50g žlučového mýdla, přidáme 300g krystalické sody a zalijeme 1 - 2 litry vroucí vody, podle toho jak máme velkou mísu a mícháme a mícháme, dokud se nám vše nerozpustí a směs nezhoustne (můžete to míchat přímo v kbelíku). Mezitím si uvařím 8 - 9 litrů vody, to podle toho, kolik jsem přidala poprvé. Celkové množství přidané vody by mělo být kolem 10l. Hustou hmotu naleji do kbelíku a doplním horkou vodou, vše důkladně promíchám a nechám 24hod. odpočívat. Druhý den zjistíme, že nám to ztuhlo, to je správně. Teď musíme celý obsah pořádně rozmíchat, tak aby jsme získali gelovitou konzistenci. No, prostě, ať tam nemáme moc velké hrudky. Já to rozmačkám rukama, někdo ponorným mixérem nebo nádstavcem na vrtačku. Přelijeme do vhodných nádob ( já používám PET láhve s širším hrdlem) a máme hotovo.

Žádné komentáře:

Okomentovat