středa 4. února 2015

Ochucený bylinkový olej


Včera jsem se v obchodě koukala kolik stojí ochucený olej a nestačila jsem se divit. V průměru je cena bylinkového nebo jinak ochuceného oleje 3x vyšší, než cena čistého asi stejně kvalitního, proto jsem se rozhodla zařadit tento recept.

Jako milovník italské kuchyně se bez olejů různého druhu neobejdu. Vybrala jsem kombinaci tří bylin, které mám ráda a jsou hezky aromatické, ale záleží jen na Vás, jaké suroviny do oleje naložíte.

Já jsem vybrala:
=  bobkový list (kdo nemá domácí, tak si přijede nebo použije ten z obchodu :-)) - asi 3ks
=  rozmarýn - 2 větvičky
=  česnek - 2 až 3 stroužky podle chuti

Do vhodné uzavíratelné láhve vložíme rozmáčknuté, nebo trochu nasekané stroužky česneku, přidáme rozmarýn a bobek a zalijeme kvalitním slunečnicový, popř. olivovým olejem. Slunečnicový olej je jemnější a lépe se na něj naváže aroma bylin. Oliváč má už sám o sobě silné aroma, ale já ho mám moc ráda, proto používám i ten. Láhev necháme do druhého dne otevřenou, aby se uvolnil a odešel vzduch. S láhví opatrně několikrát během dne opatrně zatřeseme a následně uzavřeme těsným uzávěrem. Necháme min. 2 týdny odpočívat na temném místě.

A teď už záleží jen na Vás, jestli bylinky scedíte, pak Vám olej vydrží až rok nebo si je tam necháte a brzy spotřebujete.
Používám především ve studené kuchyni (do dresingů, pomazánek, salátů na pizzu nebo na těstoviny i topinky).
Poslouží i jako krásný dárek.


Do oleje můžete dále naložit chilli patričky, černý nebo barevný pepř, tymián i další bylinky, které máte rádi.

Žádné komentáře:

Okomentovat